dimecres, 29 d’octubre del 2008

Mucha a Barcelona


Fins el mes de gener es pot veure al CaixaForum a Barcelona, una retrospectiva de l' artista txec Alphonse Mucha. La seva obra emmarcada en l'Art Nouveau abasta des de cartells teatrals, molts d' ells amb Sarah Bernardt com a protagonista,fins a pintures, passant per dissenys de tota mena d' objectes. Encara no he pogut veure-la però no me la penso deixar perdre. Si hi aneu, expliqueu-m'ho

Jorge Drexler o el cicle còsmic


El peix que es mossega la cua, el cicle còsmic de l' etern retorn. Us deixo "Todo se transforma" de Jorge Drexler perquè en gaudiu.

Any Rodoreda



Aquest octubre es clou l'any Rodoreda,en el qual s' han programat actes arreu per celebrar el centenari del naixement de l' autora barcelonina. A l' IES l' Alt Berguedà, la recordarem llegint "Aloma" amb els alumnes de 4t. i comentant-lo a l'aula.

No em pren així

No em pren així com el petit vailet
qui va buscant senyor qui festa el faça
tenint lo cald en la temps de la glaça
e fresc d' estiu quan la calor se met.
Preant molt poc la valor del senyor
e concebent dessalt d' esta manera,
Veent molt clar que té mala carrera,
de convertir son estat en major.


Quina versió més bona, la de Raimon d' aquest poema del cicle "Plena de seny".

Novel·la negra sueca


M' agradaria recomanar-vos un parell de novel·les que a mi m' han enganxat molt. En primer lloc, una novel·la pòstuma de l' autor suec Stieg Larsson Els homes que no estimaven les dones. És una novel·la negra, negríssima, però també plena d' acció i crítica social. Els protagonistes, us asseguro, que no us deixaran indiferents, sobretot Elisabeth Salander. Me' l vaig llegir a l' estiu i no veig el moment que surtin les dues novel·les que amb aquesta conformen la trilogia Millennium. De moment, només es poden trobar en francès o suec.
L' altra recomanació és Amb l' alè al clatell de Henning Mankell, qui conegui la saga del detectiu Wallander, ja sap com són de contundents amb la nostra societat i amb quina solidesa i minuciositat estan construïdes les trames.

Animeu-vos i ja m' ho explicareu.

Benvinguts

Benvingut al meu bloc!
Aquest bloc vol ser una eina d' intercanvi i participació sobre literatura. Escriuré sobre les meves preferències literàries (i no literàries)i sobre les meves lectures actuals. Aquest bloc també és obert als meus alumnes de l' IES l' Alt Berguedà perquè puguin aportar-hi les seves col·laboracions.